Thursday, May 23, 2013

sy..sibuk.. huu~


huu~ lama da xpost.. saya sangat3 sibuk dari minggu last post tu.. sekarang pun sibuk jugak.. report eng geology, presentation & report technical writing, kuiz construction eng, projek structural analysis, test eng geology, projek maths.. hahaha.. how busy I am.. smua tu utk 1 minggu lagi.. smua tu kena selesaikan sbelum Jumaat minggu dpn.. then study week, final exam.. hah.. life as a student.. is this how it really is? Tp saya rasa tu la warna hidup sy sekarang.. I accept everything with an open heart.. I’m glad I have all these works.. that’s what making me a student, isn’t it? Haha.. sorry2.. pembentangan dlm English utk Technical writing will be on next Tuesday.. terbawa-bawa pla..
Salah Satu Slide dalam Presentation Technical Writing
Lagi, presentation Construction Engineering (CE) yang saya post sebelum ni, xjadi present pun hari tu.. tangguh 2 kali xsalah saya.. y? bcoz cuti & klas batal.. sebab tu, sy cuba wat yang terbaik utk presentation tu.. even I’m not the one presenting, but tools ( video n slides) saya yang wat.. setiap kelemahan tools akan wat saya rasa guilty.. huhu..
Salah Satu Slide CE
Banyak sungguh cabaran dalam siapkn tugasan yg 1 ini.. sampaikan hari presentation pun ada cabaran.. sebab kesuntukan masa, kami kena compress presentation.. group2 yang bentang awal dapat masa sampai 40min + Q&A.. but for us, among the last group, kena bagi masa 5min ja.. on the spot kena ringkaskan pembentangan..sebagai tukang wat slide (haha), sy rasa cemas sangat2.. sebab takut, mesej slide xdapat sampai bila pendekkan pembentangan..
Group sedang Present.. ni pinjam gambar classmate.. (saya duduk, control slide)
Luckily, time present (mungkin da over 5min) lecturer tiba2 cakap pembentangan kami bagus.. & lecturer minta slide n video masukkan dalam cd, hantar dengan report.. 
Hidup saya baru2 ni sangat sibuk.. sy xingat lagi bila kali terakhir saya dapat tidur sebelum pukul 12malam..bila siap 1keja, saya sambung keja lain pla..lepas CE tu, baru rasa lapang skit..bleh fokus keja yang lain..but really, I’ll be missing my Aldar HQ, bangunan yang sudah sebati ngan hidup sy for the past few weeks..gara2 projek CE tuh..

For that 5min presentation.. all these.. xpa la, yg penting banyak benda belajar kan2..

oh2.. bawah ni video yang ada dalam presentation kami..i'm an amateur u know.. walau pendek, susah jugak wat video2 ni.. huhu.. dengan itu, sy tinggalkan audiens smua dgn video2 ni, xkira kamu sesat ke blog sy atau memang saya jemput datang sini.. have a nice day.. =)


Introduction

Foundation+Concrete Core

Exterior+Roof

Cut video dari Megastructures..

muzik: Big Bang + B1A4.. hik3~

subtitle: sendiri..


0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP